ENGINNOvinky

Náš tým

17.2.2021
JAN ŠÁRKA:

Většina klientů dá na naše zkušenosti a přístup k práci

Na našeho Honzu Šárku zpravidla narazíte v momentě, kdy u nás budete něco poptávat. Není to žádný obyčejný obchoďák, má zkušenosti z USA, umí naše služby a produkty odprezentovat i přes plot a klade důraz hlavně na benefity, které od nás klient může získat. Je to společenský tvor, a proto v rozhovoru přiznává, že rád vzpomíná na veletrhy a konference, kde se mohl potkávat s klienty i dodavateli osobně. Doba covidová však i jeho posunula dál, třeba na LinkedIn.

Vzpomenete si ještě na Vaši úplně první prezentaci za ENGINN EFFECT?

Nevím, jestli to mohu brát jako prezentaci, ale sousedovi na chatě jsem přes plot vyprávěl, že jsem nastoupil do nové práce. Představil jsem mu naše služby a produkty a zeptal se ho, jestli by něco z toho nepotřebovali u nich ve firmě.

A zabrala?

Tak na půl. Týden na to mi od souseda přišel email, jestli bychom se mohli u nich ve společnosti zastavit a udělat prezentaci pro něj a jeho tým, což se stalo a následně přišla i konkrétní poptávka. Nakonec to nedopadlo, ale jako první zkušenost to hodnotím kladně.

Studoval jste v USA. Pomáhá vám to při práci?

Někdy mi to pomáhá a někdy trošku škodí. Nejen studium, ale život celkově ve státech mě naučil, že ne nemusí být konečná odpověď a pokud se něco na poprvé nepovede, neznamená to, že to pro mě skončilo. Naučil jsem se tam také, že se obchod uzavírá podáním a stisknutím ruky. Prostě, když se na něčem ústně domluvíme a podáme si na to ruku, tak to platí, a to samé bude následně i ve smlouvě. V Čechách to je ale pořád trochu jinak, co platilo včera, dnes ráno už platit nemusí. Naštěstí jsem se už aklimatizoval.

Dokážete říct, co na klienty ENGINN EFFECT nejčastěji zabírá?

Je to cena. Však také žijeme v zemi zaslíbené akčním nabídkám a letákům (smích). U našich klientů to však není pravidlem, jen občas se stane, že až moc času zabere právě diskuze o ceně místo toho, abychom řešili benefity dané služby či produktu, nebo jim vysvětlovali to, jak pracujeme a jak jim můžeme pomoci. Jsem však rád, že mohu říct, že většina klientů dá na naše profesní zkušenosti a přístup k práci a tito klienti chápou, že i když na začátku musí investovat, tak se jim ta investice v budoucnu mnohonásobně vrátí.

Po čem se v této době nejvíce ptají?

Tato doba je, bohužel, hodně specifická, ale na druhou stranu nahrává tomu, že se mnoho společností začalo zamýšlet nad svým fungováním. Řešíme proto dotazy, jak propojit tým, jehož členové sedí každý někde jinde, jak zjednodušit přenos dat a informací, nebo jak zefektivnit práci s tabulkami. Poptávka po digitalizaci je velká například v oblasti automatizace procesů, evidence, administrativy, logistiky a skladů. Klienti rovněž často řeší, jak oslovit zákazníky, když jsou omezené možnosti setkávání.

Stíháte všem vyjít vstříc?

My v ENGINN EFFECT se držíme zásady: neslibuj to, co nemůžeš splnit. Pokud tedy přijmeme nějakou zakázku, uděláme vše pro to, aby klient dostal slíbený produkt v termínu, který byl domluven, a to v nejvyšší kvalitě. Abych tedy odpověděl na otázku, občas bohužel musíme něco odřeknout, ale je to opravdu spíš výjimečně. Nefungujeme jako prodejna, která je otevřena v čase od do. Jsme doslova a do písmene zakázková výroba, takže pracujeme, dokud není zakázka hotová a klient není spokojený.

Nechybí vám veletrhy a konference? Proč byly tak důležité?

Samozřejmě že mi chybí. Preferuji osobní, fyzický kontakt, ne ten virtuální. Jako obchoďák pracuji raději se slovem než s písmem a taky je pro mě důležité vidět tzv. body language toho, s kým komunikuji. Jak reaguje na to, co mu sděluji. Pro mě je veletrh takový uvolněný, přátelský způsob komunikace se zákazníky. Není to jen o businessu, ale o tom pobavit se jak s klienty, tak třeba s dodavateli, jak se mají, co je u nich, nejen profesně, nového.

Dokážete říct, co na klienty ENGINN EFFECT nejčastěji zabírá?

Je to cena. Však také žijeme v zemi zaslíbené akčním nabídkám a letákům. (smích) U našich klientů to však není pravidlem, jen občas se stane, že až moc času zabere právě diskuze o ceně místo toho, abychom řešili benefity dané služby či produktu, nebo jim vysvětlovali to, jak pracujeme a jak jim můžeme pomoci. Jsem však rád, že mohu říct, že většina klientů dá na naše profesní zkušenosti a přístup k práci a tito klienti chápou, že i když na začátku musí investovat, tak se jim ta investice v budoucnu mnohonásobně vrátí.

Myslíte si, že se jejich doba ještě vrátí?

Tak, jak jsme je znali, určitě ne. Mám za to, že ty velké, pompézní veletrhy pomalu vymizí. Mohli jsme to vidět už před covidem na autosalonech. A nebude to jenom kvůli bezpečnosti, ale také kvůli financím. Být vystavovatelem je čím dál tím víc finančně náročné. I z tohoto důvodu se více společností bude koukat na možnosti online veletrhů a prezentací. Nicméně věřím, že ty menší veletrhy přežijí.

Změnil Covid vaši práci ještě v něčem jiném?

Začal jsem se učit lépe využívat sociální sítě, například LinkedIn. Ať chceme nebo ne, tak se svět obchodu pomalu ale jistě přesouvá z toho reálného světa veletrhů a osobních jednání do světa virtuálního.

Co vám dělá radost, když nepracujete?

Máme doma šestitýdenního cvrčka, takže to je teď ta má největší radost.

#enginn_effect #technicke_vypocty #jednoucelove_stroje #digitalizace #poradenstvi #konzultace_zdarma
technické výpočty, jednoúčelové stroje, digitalizace, vývoj aplikací, automatizace, machine learning, data mining,